راهنما

بروز رسانی ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷:۴۸

قوانین و مقررات رزرو اینترنتی بلیط هواپیما

شرکت خدمات مسافرت هوایی,جهانگردی,زیارتی و سلامت کاج نقره ای مشهد

·       قوانین کلی

*کلیه ی عملیات خرید بلیت در این سایت مشمول قوانین هواپیمایی کشوری ایران و تجارت الکترونیک    

  می باشد و خریداربا اقدام به استفاده از این سایت اظهار می نماید که از کلیه قوانین و مقررات زیر آگاهی کامل دارد.

* بلیت خریداری شده فقط به نام مسافر ثبت شده در سیستم تعلق دارد و غیر قابل انتقال به غیر می باشد و در صورت عدم تطابق نام مسافر با کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد

*لطفا در هنگام  سفر2ساعت مانده به پروازدر فرودگاه حضورداشته باشید و با به همراه داشتن بلیت و کارت شناسایی به باجه پذیرش مسافر مراجعه فرمایید

*به همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم های باردار و نوزادان کمتر از 7 روز ، افراد با بيماري هاي قلبي ـ عروقي ، بيماري هاي تنفسي ، صرع ، آنمي شديد و ديابت مليتوس كنترل نشده و كساني كه دياليز مي شوند و از داروهاي تضعيف كننده سيستم ايمني استفاده مي نمايند و يا هرگونه بيماري كه سبب منع سفر هوايي باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می باشد. همچنين دارو هاي مورد نياز خود را در طول سفر و در داخل كيف دستي خود بهمراه داشته باشند.

 * در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامیست

 * در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد

*بر اساس مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کننده ی پرواز است و تنها در صورت لغو کامل پرواز و عدم دریافت بلیط جایگزین به همراه اصل بلیت مهرشده  از طرف آن شرکت یا  چارتر کننده، مبلغ بلیط به طور کامل عودت داده خواهد شد.

*کلیه پروازهای داخلی با مبدا تهران و شرکت های هواپیمایی ایران ایر، آتا و زاگرس از ترمینال 2 و سایر شرکت های هواپیمایی از ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد انجام می شود و حضور مسافردو ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی است.

*کلیه پروازهای خارجی مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود و حضور مسافر سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.

 *در صورتیکه پرواز داخلی بیش ازدوساعت تعجیل داشته باشد و از قبل به مسافر اطلاع رسانی شده باشد وی میتواند متقاضی استفاده نکردن از پرواز باشد که در اینصورت بلیت بدون جریمه کنسل خواهد شد.

 * لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

*پاسپورت مسافرین در پروازهای بین المللی می بایست دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد.

 *وبسایت فروش اینترنتی بلیط با ما  اگرچه تنها به فروش اینترنتی بلیط هواپیما اقدام می ورزد و در قبال شرایط کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی بر عهده ندارد اما خود را موظف می داند در صورت بروز خطا از جانب شرکت هواپیمایی یا چارتر کننده، موضوع را بر اساس اسناد و مدارک به نفع مسافر تا حد ممکن پیگیری نماید.

      قوانین چارتر

*قیمت بلیت برای کودکان بین 2تا 12 سال در بلیت های چارتر برابر با قیمت بلیت بزرگسال است  

*در پروازهای چارتردر صورت  جاماندن مسافر تامیین کننده به عنوان واسط وارد عمل شده و طبق قوانین چارتر کننده پیگیر پول مسافر می باشد که در صورت دریافت وجه آن را به مسافر عودت خواهد داد و چنانچه چارتر کننده در مورد مسافر جامانده وجهی به تامین کننده ندهد شرکت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت و کلیه مسئولیت متوجه چارتر کننده میباشد

* جابجایی بلیط تنها با سهمیه ی بلیط آژانس چارتر کننده ی اولیه امکان پذیر میباشد و پرداخت خسارات احتمالی بر عهده ی مسافر میباشد

* تغییر نام بلیط درصورت امکان، توسط خود مسافر و با همکاری تامین کننده صورت میگیرد و خسارات آن با مسافر خواهد بود .
در برخی از موارد چارتر کننده اقدام به فروش بلیط با نرخی بالاتر از نرخ مصوب مینمایند که درتوجیه خدمات تور  و... را برای قانونی شدن این امر به مسافر تحمیل خواهد نمود.( در برخی از موارد نیز بطور غیر قانونی اقدام به این امر می نمایند) 

*درچنین مواردی شرکت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت وکلیه مسئولیتها متوجه چارترکنند ه بوده وتامین کننده منصرف ازنرخ بلیط تنهابابت تامین بلیط کارمزد متعارف خود را دریافت مینماید.

هر گونه خرید از این سایت به صورت آنلاین ، آفلاین ، تماس تلفنی و یا موبایلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به منزله تایید قوانین می باشد

 *در صورت نیاز به استرداد بلیط ، تامین کننده به عنوان واسط وارد عمل شده و طبق قوانین چارتر کننده ، بلیط را مسترد کرده و پس از دریافت وجه از چارتر کننده مبلغ بلیط با کسر خسارات به مسافر عودت داده خواهد شد .
تذکر : در مواری نیز ممکن است تامین کننده اقدام به ارائه شماره حساب مسافر نموده و مسافر را مستقیما به چارتر کننده پیوند داده و عملیات استرداد توسط مسافر راساٌ صورت پذیردو
تمامی چارتر کننده گان ملزم به رعایت قوانین CRCN   میباشند لیکن در بعض از موارد ، برخی از آژانس ها بطور غیرقانونی خود را ملزم به رعایت این قانون ندانسته و قوانین خاص خود را به اجرا در میآورند ، در این موارد نیز تامین کننده هیچ مسئولیتی نخواهد داشت .
در این موارد به درخواست مسافر، مشخصات چارتر کننده اعلام شده و مسافرمی تواند راسا به استرداد بلیط و احقاق حقوق خود اقدام نماید .
لازم به ذکر است که مبلغ گرفته شده به عنوان کارمزد توسط تامین کننده بعد از استرداد بلیط ، مسترد نمیشود

 قوانین سیستمی

*مطلبق بر قوانین کشوری و هواپیمایی کشوری می باشد